زیبایی مو

بهترین روش های پاک کردن رنگ مو بدون آسیب

روش های پاک کردن رنگ مو

در این مقاله قصد داریم بهترین روش های پاک کردن رنگ مو را به شما معرفی کنیم. اگر از رنگ موهای خود خسته شده‌اید و قصد دارید رنگ موهای خود را تغییر دهید، اما نگران این هستید که موهای شما در اثر رنگ یا دکلره زیاد آسیب ببیند تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا روش های پاک کردن رنگ مو بدون آسیب دیدن را به شما آموزش دهیم.

بهترین روش های پاک کردن رنگ مو

در مرحله اول از آب داغ برای شستن موهای خود استفاده کنید تا رنگ موهای شما زودتر پاک شود. رنگ مو بسته به جنس موی شما معمولاً بعد از 15 الی 20 بار شستن از بین می‌رود که از روی بسته‌بندی رنگ موی خود می‌توانید متوجه شوید که دقیقاً با چه مقدار شستشو، رنگ مو از موهای شما پاک خواهد شد. هر بار که موهای خود را می‌شویید از آب داغ استفاده کنید و با آب ولرم دوش خود را به اتمام برسانید و پس از شستشو نیز موهایتان را با نرم‌کننده آغشته کنید تا شکننده نشوند.

از روغن و آب داغ استفاده کنید

پاک کردن رنگ مو

شامپو روتین خود را استفاده کنید و بعد موهای خود را با آب داغ بشویید، اما موهای خود را کاملا خشک نکنید و اجازه دهید کمی مرطوب باشد. در یک کاسه، روغن نارگیل مخصوص مو و آب داغ اضافه کرده و با هم مخلوط کنید. ترکیب به دست آمده باید به اندازه‌ای داغ باشد که بتوانید آن را به پوست سر خود بزنید. پس از اینکه موهایتان را بطور کامل با روغن ماساژ دادید، سرتان را با یک حوله به مدت یک ساعت بپوشانید و بعد از گذشت یک ساعت دوباره موهای خود را با آب داغ بشویید و در نهایت آن را با آب معمولی یا آب سرد آبکشی کنید.

پاک کردن رنگ مو با استفاده از آبلیمو

اسید سیتریک را به عنوان یک عامل سفیده کننده بی‌همتا می‌شناسند. آب یک لیموترش را گرفته و پوست سر خود را با آن به آرامی ماساژ دهید. نیم ساعت صبر کنید و سپس موهای خود را با آب داغ و بعد از آن با آب گرم بشویید. در نهایت از یک شامپو یا نرم‌کننده خوب برای شستن موهای خود استفاده کنید.

مواد شوینده یا مایع ظرفشویی

شاید به نظر عجیب برسد ولی کاملاً درست است! شما یک چهارم قاشق مایع لباسشویی، یا به همان اندازه مایع ظرفشویی به شامپوی خود اضافه کنید و در زمان شستن موها از آن استفاده کنید. به این شیوه رنگ موهای شما خیلی سریع پاک خواهد شد.

نکته قابل توجه این است که اگر از شامپوی ضد شوره یا شامپو پاک کننده رنگ مو استفاده کنید و مواد را به آن اضافه نمایید، نتیجه خیلی سریع‌تر خواهد بود. شامپوی ضد شوره به علت اینکه غلظت اسیدی بالاتری دارد و باعث می‌شود سموم اضافی روی پوست سر از بین بروند و از پوسته پوسته شدن سر جلوگیری کند؛ از شامپوی معمولی قوی‌تر است و در نتیجه سریع‌تر پاک خواهد شد.

اما به خاطر داشته باشید که از این روش به صورت مداوم استفاده نکنید و همچنین از صابون هم به دلیل اینکه به موی شما آسیب می‌رساند برای این کار استفاده نکنید و ما استفاده از صابون را به هیج عنوان به شما پیشنهاد نمی‌کنیم .

در نظر داشته باشید بهترین راه روش های پاک کردن رنگ مو این است که با آب داغ موهای خود را بشویید تا بصورت طبیعی رنگ موها پاک شود.

پاک کردن رنگ مو با جوش شیرین

جوش شیرین

جهت پاک کردن رنگ مو با این روش مقدار دو قاشق غداخوری جوش شیرین را با شامپوی مخصوص شوره سر هم مخلوط کنید و سپس بر روی سر خود بمالید. پس از چند دقیقه موهای خود را بشویید. جوش شیرین با شامپو شوره سر یک ترکیب بسیار قوی برای پاک کردن رنگ مو می‌باشد.

قرص ویتامین C و آب

برای پاک کردن رنگ مو شیمیایی، چند عدد قرص ویتامین C را خرد کنید و به آن آب اضافه کنید تا بصورت خمیری شکل درآید. این مقدار باید به اندازه‌ای باشد که پوست سر شما را بپوشاند. این خمیر به مدت نیم ساعت باید روی موهای شما بماند و سپس آن را با آب گرم شستشو دهید. این روش برای رنگ‌هایی مناسب است که عمر بیشتری دارند، به عنوان مثال تا 30 مرتبه شستشو؛ اما اگر این کار به صورت منظم انجام دهید، در این صورت رنگ موهای سخت هم با 8 الی 10 بار شستشو پاک خواهند شد.

از بین بردن رنگ مو با نوشابه

بسیار پیش آمده که رنگ مویی از مغازه خریده‌اید و بعد از آن‌که موهای خود را رنگ کرده‌اید نتیجه دلخواه خود را نگرفته‌اید. در این شرایط جهت تسریع در پاک کردن رنگ موی خود می‌توانید از نوشابه استفاده کنید. نوشابه هر چند برای سلامتی ضرر دارد اما به دلیل اسید سیتریک موجود در آن، در روشن کردن یا پاک کردن رنگ مو یا گچ مو(گچ مو چیست) موثر است و کم‌ترین صدمه را در مقایسه با دیگر انواع محلول‌های پاک کننده رنگ مو دارد. برای این منظور مقداری نوشابه را روی موهای خود ریخته به خوبی ماساژ دهید و و بعد از 15 الی 20 دقیقه آن را بشویید.

به این نکته توجه داشته باشید که تنها نوشابه گازدار برای از بین بردم رنگ مو موثر است.

پاک کردن رنگ مو با استفاده از سرکه

حالت اسیدیته سرکه خاصیت قلیایی که اغلب رنگ‌ها دارند را بی‌اثر می‌کند و سبب پاک شدن رنگ مو می‌شود. مقداری سرکه را با آب یا روغن مخلوط کنید و این ترکیب را به موهای سر خود بزنید و موهای خود را با استفاده از یک کلاه یا کیسه پلاستیکی 15 الی 20 دقیقه بپوشانید. در آخر موهای خود را با شامپو بشویید. دقت کنید که دراین مخلوط از سرکه سفید استفاده کنید چون سرکه سیب نسبت به سایر سرکه‌ها میزان اسید کمتری دارد و در نتیجه مطلوب و دلخواه خود را کسب نمی‌کنید.

شامپو مخصوص پاک کننده رنگ مو

این مواد بصورت پودری یا محلول هستند و با استفاده از آن می‌توانید رنگ موهای خود را پاک کنید. فقط دقت کنید که بر اساس نوع موی خود شامپوی مدنظر خود را انتخاب کنید.

کلاه گیس زنانه

سخن آخر

در این مقاله به بررسی روش های پاک کردن رنگ مو پرداخته شد. بهترین روش پاک کردن رنگ مو شستن موها با آب داغ است. اما اگر رنگ موی خود را عوض کرده‌اید و اون رنگ دلخواه شما نشده و یا اینکه از رنگ موی خود خسته شده‌اید و دوست دارید هر چه زودتر پاک شود تا رنگ جدیدی را امتحان کنید؛ می‌توانید از یکی از روش‌های طبیعی مثل استفاده از لیمو، سرکه یا نوشابه(به دلیل اسید سیتریک موجود در آن‌ها) استفاده کنید و روند پاک کردن رنگ موی خود را تسریع ببخشید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.