همه چیز در مورد کلاه گیس

شستشوی کلاه گیس­ و پوستیژ

Washing the wig

نگهداری و شستشوی کلاه گیس­ها

اگر زمان کافی برای مطالعه ندارید روی لینک زیر بزنید کلیپ آموزشی رو ببینید

https://www.instagram.com/p/CUYG3oJFmmu/

بخش ۱: نحوه شستن کلاه گیس یا پوستیژ

  1. کلاه گیس را از پایین به بالا به صورت پله ایی وبه ترتیب شانه بزنید یعنی از پایین ترین قسمت شروع کنید برس کشیدن گره های احتمالی که باز شده قسمت بالاتر و به همین ترتیب تا به بالای پوستیژ برسید

قبل از شستن کلاه گیس طبیعی یا مصنوعی حتما باید آن را به آرامی شانه کنید. زمانی که میخواهید آن را درون آب بگذارید، به هیچ عنوان نباید به هم ریخته، ژولیده یا به هم تنیده باشد. یک برس مخصوص بردارید و از پایین موها را شانه کنید.

  1. پر کردن سینک ظرفشویی از آب و ریختن شامپو
  • سینک ظرفشویی خود را با آب ولرم پر کنید، سپس اندازه یک یا دو سر شامپو، به داخل آن شامپو بریزید.
  • به این نکته توجه کنید که متناسب با نوع موها شامپو را انتخاب کنید. برای مثال اگر موهای فری دارید برای شستن کلاه گیس فر خود از شامپو مخصوص موی فر استفاده کنید. اگر کلاه گیس طبیعی را رنگ کرده اید از شامپوی مخصوصا موهای رنگ شده استفاده کنید و ….
  • حین شستن کلاه گیس مصنوعی یا طبیعی نباید مستقیما شامپو را به موها زد بلکه باید به آب، شامپو اضافه کرد و بعد از حل شدنش به آن کلاه گیس را اضافه کرد.
  • از شامپوهای ۲ در ۱ که حاوی نرم کننده هستند استفاده نکنید. در عوض نرم کننده را بعد از شامپو به موهایتان اضافه کنید.
    1. کلاه گیس را برعکس کنید و در آب قرار دهید
  • با کمک دو دست خود قسمت داخل کلاه را برگردانید، موها را به سمت آب ببرید. سپس کمی به آن فشار دهید تا خیس شود. برای اینکه شامپو به همه بخش های آن وارد شود، تنها کافی است یک بار آن را کاملا در آب بچرخانید.
    1. ۵ دقیقه به آن دست نزنید

    کلاه گیس طبیعی را به مدت ۵ دقیقه زیر آب در سینک غوطه ور کنید. تمام موها باید کاملا زیر آب باشند. اما به هیچ عنوان به آن دست نزنید زیرا رشته موها میتوانند به هم تنیده و در هم گیر کنند.

    1. شستشوی کلاه گیس با آب سرد

    موها اکنون با شامپو کاملا تمیز شده اند و باید زیر آب سرد قرار بگیرند. شیر آب سرد را باز کنید و تا زمانی که روی موها کف وجود بگذارید کلاه گیس زیر آب باشد. بعد از اینکه کف تمام شد آب را ببندید.

    1. به کلاه گیس نرم کننده بزنید

    برای اینکه موها نرم شوند از یک نرم کننده با کیفیت و حتی الامکان مخصوص کلاه گیس استفاده کنید. منتهی سعی کنید نرم کننده فقط روی موها ریخته شود نه کلاه و پارچه نگهدارنده. بلافاصله بعد از ریختن نرم کننده با دست موها را ماساژ دهید.

    1. ۲ دقیقه صبر کنید

    شما باید صبر کنید تا نرم کننده حداقل ۲ دقیقه روی موهای کلاه گیس طبیعی باقی بماند تا کاملا موها را نرم و لطیف کند. بعد از اینکه مواد نرم کننده کاملا در رشته موها نفوذ کرد میتوانید آن ها را آب کشیده و بشویید. دقت کنید که باز هم با آب سرد اقدام به شستن کلاه گیس کنید.

    بخش ۲: نحوه خشک کردن کلاه گیس

    1. کلاه گیس را بچکانید

    بعد از شستن کلاه گیس شما باید هم موها را خشک کنید و هم کلاه یا بخش پارچه ای آن را. اما قبل از آن تنها لازم است آن را بچکانید تا آب اضافی از آن خارج شود و تنها یک حالت مرطوب و نم دار داشته باشد. برای این کار تنها از دستان خود کمک بگیرید و همانطور که موهای خود را میچکانید، بخش های مختلف کلاه گیس را نیز بچکانید.

     

    1. از حوله استفاده کنید

    یک حوله کوچک تهیه کنید. اگر حوله بزرگ است میتوانید آن را تا کنید. کلاه گیس را روی حوله خشک قرار دهید سپس حوله را رول کنید. چند بار رول حوله را باز و بسته کنید تا آب موها گرفته شود. اگر کلاه گیس زنانه و بلند دارید مطمئن شوید از حوله بزرگتر استفاده میکنید و همچنین موهای به هم دیگر گره نخورند.

    1. محصولات آرایش مو را به کلاه گیس اعمال کنید

    پس از شستن کلاه گیس میتوانید از اسپری های نرم کننده برای افزایش کیفیت آن ها استفاده کنید. فقط دقت داشته باشید که اگر از اسپری کلاه گیس اسفاده میکنید بهتر است به فاصله ۲۵ تا ۳۰ سانتی متری از موها آن را استفاده کنید. اگر کلاه گیس فر دارید میتوانید از مرطوب کننده هم برای آن استفاده کنید.

    1. صبر کنید خشک شود

    زمانی که هنوز موها خیس هستند به هیچ عنوان آن ها را شانه نکنید. زیرا الیاف و تار موهای طبیعی یا مصنوعی میتوانند آسیب ببینند. میتوانید بعد از شستن کلاه گیس آن را در جلوی نور مستقیم خورشید قرار دهید تا کاملا خشک شود.

    1. اگر عجله دارید روی سر آن را خشک کنید

    زمانی که پارچه کلاه (نکهدارنده موها) کاملا خشک شد میتوانید آن را روی سر خود قرار داده و با کمک سشوار رشته موها را خشک کنید. اگر هم عجله دارید میتوانید با کمک سشوار کلاه را ابتدا خشک کنید سپس آن را روی سر قرار داده، آنگاه موها را سشوار کشید.

    بخش سه: فرم دادن به کلاه گیس و نگهداری از آن

    1. شانه کردن

    هر بار که موها خشک میشود بهتر است که آن ها را شانه کنید تا آشفتگی و به هم گره خوردن بهتر شود و موها کاملا صاف شوند. شانه کردن یکی از اصول اصلی نگهداری، مراقب و ماندگاری کلاه گیس ها است.

     

    1. فرکردن

    اگر کلاه گیس زنانه طبیعی دارید میتوانید بر اساس سلیقه خود آن ها را فر کنید اما دقت کنید که فر کردن نمونه های مصنوعی چندان آسان و حتی درست نیست. بنابراین یکی از نکاتی که باید حین نگهداری از نمونه ها مصنوعی بدانید این است که آن ها را فر نکنید.

    1. تهیه سر مانکن

    برای وقتهایی که کلاه گیس استفاده نمیکنید یک استند تهیه کنید تا به آن آسیب وارد نشود.

    1. نحوه شستن کلاه گیس طبیعی یا مصنوعی و مدت زمان آن

    اگر هر روز موهای مصنوعی استفاده میکنید بهتر است که هر دو تا ۴ هفته به شستن کلاه گیس خود اقدام کنید. اگ رکمتر میپوشید میتوانید هر ۱ تا ۱ و نیم ماه اینکار را انجام دهید.

    1. از موهای طبیعی خود محافظت کنید

    اگر به صورت روزانه از کلاه گیس طبیعی استفاده میکنید، باید مراقب موهای طبیعی خود در زیر کلاه گیس باشید. برای همین سعی کنید موهای خود را شانه کنید، به موقع بشویید و هنگام استراحت کلاه گیس استفاده نکنید. علاوه بر این، هرچقدر شما بیشتر به بهداشت مو و پوست سر خود اهمیت دهید، به این معنی است که کلاه گیس طبیعی شما هم دیرتر کثیف میشود و در نتیجه کمتر نیاز به شستشو دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *